onsdag 30 oktober 2013

Heltid?

Att jobba heltid, betyder det att man jobbar hela tiden? Så känns det, eller kanske snarast att jag jobbar hela tiden när jag har möjlighet. På jobbet mellan sex och sju på morgonen, hemma en timme här, en kvart där, kolla mailen..... Tiden räcker inte till något annat, allt annat blir lidande, kompisar, träningen, städning, trädgårdsskötsel. I morse glömde vi att ställa ut soptunnan, för fjärde veckan i rad! Tur för oss att vi inte slänger något.

Allvarligt, det funkar ju inte att båda jobbar heltid! Problemet är dels att man inte har några marginaler så när barnen blir sjuka pajar allting och man får förlita sig på mormor och farmor. Sjukt stressande! Dels har vi hamnat i det klassiska att vi prioriterar den enas jobb framför den andras. Det har jag egentligen inte några synpunkter på för jag har kört karriärracet, det är bara det att hur man än vrider och vänder på det så måste man få ihop sina timmar och göra det man ska. Dessutom tycker jag att mitt jobb är väldigt roligt! Det känns som man lever i ett ständigt pågående kaos, en olöslig mattegåta fylld med x, y och z som inte går att lösa ut. 

Dagen ljuspunkt är att vi har fått supersnabbt internet, på minussidan är att det kostar ca 20 000 + en ny ps, kablar, filmtjänster och jox. Vi har så klart budgeterat för det men det är ändå surt när pengarna flyter åt fel håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar