torsdag 24 oktober 2013

En bra fråga

kom upp med anledning av gårdagens inlägg.

Kontroll över ekonomin är det kontroll på sparandet, stora konsumtionsbeslut, löpande kostnader eller framtida investeringar?

Just nu känns det som att jag bara har kontroll över de löpande kostnaderna i vardagen, nån som känner igen sig?

Det jag gör är ju jättebra och generar mycket pengar men att verkligen ha inflytande över de stora besluten är en bit bort.

Gneten investeras i följande aktier:
H&M
BMW  
Danske bank
Vitrolife
Ebay
Investor
Electrolux
Volvo
SSAB
Meda
Millicom

Det ändras dock så som min förvaltare (min man) tycker passar så något vidare inflytande kan man nog inte prata om här heller..... Sammantaget tycker jag att vi har en ganska "gubbig" portfölj, det kanske inte är dåligt utan mer en konsekvens av vår valda risknivå och var vi är i investeringsklockan.

Frågan är om jag ska bli vid min läst eller expandera till våra investeringar också, tål att funderas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar