söndag 16 mars 2014

Att göra slut


Det är med sorg i hjärtat jag skriver dessa rader. Jag har varit en trogen Robertsonsätare så länge jag kan minnas och är uppvuxen med Ginger preserve och Silver shred. Idag köpte jag för första gången en burk Robertsons lemon curd, något jag faktiskt längtat efter och sett fram emot. Med förväntan öppnade jag burken, stack ner skeden och smakade. Det som mötte mina smaklösare var tyvärr inte det jag trodde. Förvånad och förvirrad stod jag med smaken av ett toalettblock med citrondoft, härsket smör och stekos i munnen. Konsistensen var som gelé som inte stelnat ordentligt. Än mer besviken blev jag när min blick fastnade på innehållsförteckningen. Lemon curd består av citroner, äggulor, socker och smör inte en diger lista av konstgjorda ämnen. Er slogan är "en civiliserad frukost", jag kan meddela att palmstearin är höggradigt ociviliserat. Med anledning av detta väljer jag att avsluta min mångåriga relation med Robertsons. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar